søndag den 24. juni 2007

ammassetter

Vi var ude og sejle i eftermiddag i det håb, at en sæl ville være så dum at ligge lige foran os i laaang tid og iøvrigt ikke dukke hovedet, når vi skød efter den. Vi så en masse sæler, en enkelt stor, flot hval (som vi dog ikke fik fotograferet) og så en masse ammassetter (lodder) der lå i havoverfladen, så langt øjet rakte. Det lød som kraftigt regnvejr og vandet var helt uroligt i overfladen af al den aktivitet. Måske kan du ane det på billedet? På grønlandsk kalder man dem putoortut.. (siger een af mine venner) Vi frygtede hele tiden, at det skulle begynde at regne, men vejret var flot: overskyet og heeelt stille (Edvard Hopper-agtigt, igen igen). Det var næsten uhyggeligt at sejle på det blanke vand nogengange. Til noget helt andet, der fylder i tankerne: MIT Strikketøj (en bolero fra Ingelise maj 2006) ligger og skammer sig over min gyngestol. Noget er gået heeeelt galt, så jeg ved ikke rigtig lige hvad jeg skal stille op med det: smide det i skraldespanden eller trævle det op. Det er strikket i Brugsens Milano 70% acryl og 30 % mohair, så det er træls at trævle op! Så kan man da heldigvis gå igang med et par idiotsikre strømper (igen igen igen igen)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.