søndag den 22. april 2007

Hundeuld

Jeg har en drøm om at spinde uld af vores hundes uld. Jeg børster dem regelmæssigt. Der er nogen af dem, der er helt vilde med det, og som bare ligger sig, såsnart de ser børsten. Jeg har efterhånden fået samlet noget, og jeg har også forsøgt at spinde af det, men det er så kortfibret, så det er lidt svært. Jeg skal dog nok få det lært. Lige nu ligger ulden bare i en papkasse og bliver rystet lidt engang imellem for at få lugten af grønlandsk altædende slædehund ud. Der er sammenlagt 85 gram uld i denne papkasse og det er ikke alverden, men der kommer mere forhåbentligt. Det er lidt pudsigt, at uanset, hvilken farve hunden har sort eller hvid, så er underulden altid denne farve: æggehvid/beskidthvid/råhvid. Det kan så lettere farves i en anden farve, når og hvis jeg får lært det engang?!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.